Ser visible

En el terreno de las tres uves dobles existe la competencia como en cualquier otro mass media. En la televisión se le llama «audiencia», en Internet se denomina «visibilidad». Ser visible remite a una cuestión de poder. Porque no hay que olvidar que la sociedad actual está envuelta por una obsesión por el poder, y lo que podría ser un espacio para la creación colectiva o un medio que favorece la acción política ciudadana, se convierte, de este modo, en un sistema dominado por los gobiernos y el mercado. Así es difícil garantizar con los medios una democracia de calidad. En palabras del ensayista catalán Gonçal Mayos: La capacidad de comunicación define la condición humana y, por tanto, la evolución humana depende de ella.

Por otro lado, no hay que olvidar que no se asegura la visibilidad a quien tenga algo que decir o un conocimiento valioso que aportar. A la sociedad del conocimiento se llega con un dispositivo electrónico (oredenador, móvil, tableta…) y una conexión a Internet. Orientarse con criterio en un mar de informaciones, que pasa a ser patrimonio de todos, resulta dificultoso, ya que, encontraremos conocimientos comprobados y contrastados e ideas ambiguas, inseguras o cargadas de alguna ideología que alguien pensó una vez y colgó en la red.

7 comentarios en “Ser visible

  1. Bona nit,

    estic d’acord amb el comentari. Personalment, crec que actualment ens basem en la comunicació virtual, en xarxa, d’aquesta manera centrem la nostra capacitat de comunicació es limita a expressar-se a partir de certs mitjans. Sense aquests, ens podem sentir despullats. És important la capacitat de comunicar-se per poder espandir-se des de l’autenticitat. Encara que el poder sigui fort, és possible transformar-lo.

    Continuem!

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  2. Hola,
    Certament, afegiria que la xarxa és al punt de mira del poder econòmic i polític que cerca la manera de tenir-la controlada. Moltes situacions que mai arribarien a la premsa, ni a la ràdio ni a la televisió troben un espai de difusió i sovint de denúncia a la xarxa, el problema és assolir la visibilitat i la credibilitat.

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  3. No podria estar més d’acord amb tu, ja que hi ha proves suficients per demostrar que no s’assegura la visibilitat a qui té quelcom realment important per dir o un coneixement realment valuós per aportar.
    Només cal un ordinador o qualsevol mitjà per accedir a Internet com a requisit indispensable per arribar a la societat del coneixement. Però trobarem coneixements comprovats i contrastats i idees, com dius, insegures o inclús, falses. Recordo el cas de l’escriptor J.M. LéClezio, a qui Wikipedia donava per mort el mateix dia que se li concedia el premi Nobel de literatura. En aquest sentit, m’ha despertat la curiositat la pregunta del company Ricard Escarré: qui realment té “visibilitat” en els mitjans? Algú podria respondre-la amb seguretat?

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